Wednesday, June 9, 2010

Air dicincang takkan putus

Tiap2 hari aku teringatkan family aku.......walaupun waktu sekarang tidak mcm dulu lg....tp aku tetap sygkan mereka....kdg2 aku terfikir, sampai bile harus jd begini????sampai bile????masing2 tau ape hukum kalo org yg memutuskan tali persaudaraan...sillaturrahim, sebelum tu apa yg aku tulis ni bukan utk memburuk2kan family aku dan bukan nak merendah2kan family aku, aku tulis ape yg patut je, sebagai luahan rasa aku....tp takkan semua aku luahkan kat sini.......mane yg perlu je......

Kdg2 aku cemburu tgk family2 lain, kenape family diorang best je, tak kire lah family betul ke atau family tiri, member aku ayah dia kawen dua, tapi aku tgk dia dgn abg dia yg tua sekali mak lain tp kamceng giler....mcm adik beradik betul......takde masalah pon.....ape yg berlaku kat family aku????aku selalu berdoa supaya dibukakan pintu hati masing2.....bg aku diorang tetap adik beradik aku.....aku tetap sygkan diorang....masing2 ade salah...aku pon ade gak salah...tapi mak aku tu merangkap makcik diorang....ape salah dia???

Aku takde niat nak jaohkan diri aku dr diorang....aku sedar diri aku ni sape....tp setitis air mata mak aku jatuh ke pipi disebabkan diorang.....aku terasa sgt2.....kalo aku yg salah...hukumlah aku...bencilah aku...pukul lah aku...tapi jgnlah buat mak aku mcmtu.....aku tak pernah berdendam dgn diorang.....aku selalu berdoa supaya Allah bukakan fikiran diorang....lembutkan hati diorang......jgn dibelenggu dgn keegoan......

Tapi ni semua terjadi dtg dr org lain yg dengki....nak pisahkan kitaorang......sampai mane dia leh dengki dgn guna ilmu2 sihir tak guna dia tu.....kalo tak bertaubat mmg dia akan dpt balasan dr Allah....tp aku pon doakan dia supaya dpt hidayah......bg aku la kan....semua yg terjadi ni ade hikmahnye......Allah Maha Mengetahui.......

Walauapepon yg terjadi.....air yg dicincang takkan putus.....aku yakin dan percaya satu hari nanti family ni akan kembali seperti dulu.....Insyaallah....Amin.....Wahai abg2 dan akak2 ku....aku ni tetap adik korang.....dan adikmu ini sentiasa berdoa kebahagiaan family kite bersama.......Love u all.........sekian....

No comments:

Post a Comment