Thursday, May 27, 2010

Bukit Broga 24/05/10


Ketenangan yang amat bile aku berada di atas batu ni. Dengan permandangan yang cantik dan luas.....tapi ni belum sampai puncak lagi. Tapi di atas batu ni je aku dah rase tenang. Belum sampai kat atas lagi. Sebelum ni aku macam prnah gak la dengar pasal bukit broga. Tapi aku malas nak amek port sebab eleh...bukit je, ape nak heran. Sebelum ni aku ade gak panjat gunung. Gunung ledang, gunung nuang, bukit pun ade gak aku panjat......huhu. Satu hari aku plan nak panjat gunung dgn budak2 housemate aku. Plan nak panjat gunung nuang. Pastu aku tengok gambar bukit broga dlm fb member aku, Macam best plak kan....pastu aku tukar plan pegi bukit broga. Tu pun last minute punye plan. 4 org je yg pergi coz yg lain dah blk kampung. Aku plan nak tgk matahari terbenam. So 24/05/10 kul 3 ptg kitaorg bersiap dan bertolak dr Bestari Jaya. Dgn masing2 tak tau jalan nak ke broga. Terpaksa guna GPS. Akhirnye jumpe gak kawasan tersebuuuutttt........


Sebelum gerak dr rumah aku ingat nak pakai suar jeans je sebab aku ingat mcm bukit biasa je. Tapi aku tukar pakai suar trek. Pakai crocs je sebab da takde kasut. Member aku siap pakai lengkap dgn but dia dgn suar pertahanan awam dia dgn beg ala2 payung terjun dia, last2 masa kitorang tgh bersiap2 nak panjat, mase tu kat parking, ade uncle tu berkaki ayam je dgn tuala dan air sebotol.......hahaha... punyela tergelak di buatnye. Kitorang mcm nak panjat gunung.


Gambar ni mase kat atas......mmg best sgt. Walaupun name dia bukit. Tapi mencabar gak la. Sesuai kalo nak kuatkan stamina. Daripada berjoging baek panjat bukit. Mmg puas beb....puas giler sebab permandangan kat atas tu. Memang la panjat gunung lg puas tp kalo nak rileks2...nak santai2...nak tenangkan fikiran boleh la dtg kat sini. Lagipun tak amek masa yg lama pon nak sampai puncak. Kalo panjat dgn tenang dlm 1/2 jam lebih la.


Masih di bwh lagi......kitorang naik dgn hepy......



Aku dgn Aman berehat kat atas batu.....kami berdua pancit sebab kurang stamina. Aku dgn cume mkn roti je masa tu....adoyai memang patut aku pancit......huhu....


Best giler mase baring ni......angin sepoi2 bahasa...huhu


Antara yg pergi: Efat,Aman,Aku dan Fendi


Dua gambar terakhir tu gambar kitorang dgn group lain. Ni salah satu aktiviti yg senang nak dpt kawan. Diorang ok. Bg aku la kan.....tak pernah lg aku panjat gunung aku jumpa org yg buat tak tau je.....huhu...tu yg best tu....Walaupun tak kenal tp di atas gunung atau bukit boleh merapatkan sillaturrahim. Sape yg tak pernah pergi lagi.....rancang2 la k....mmg seronok....aku nak repeat ni...nak gi lg.....huhu...Kitorang turun selepas azan magrib....dah gelap dah mase tu......mase turun mmg best...aku suke downhill....mcm bwk kete gak la....touge.....huhu


"Bile kite panjat bukit atau mendaki gunung tidak kira tinggi mane pun kite tetap nak sampai di puncaknye. Sebelum sampai di puncak kite kene bersusah2 menempuh segalanya. Penat + letih+ kejang+ pening+ lenguh dan mcm2 lg lah utk kite sampai di puncak. Biarlah perlahan janji kite akan sampai juga di puncak. Bile kite berjaya sampai di puncak kite akan rasa puas+ hepy dan mcm2 lg sebab kite dpt melihat permandangan yg cantik. Begitu juga dlm hidup kita..........Fikirkanlah"

No comments:

Post a Comment