Monday, May 31, 2010

Lorong Mawar 2

Waktu ni aku masih lagi berada di 228 c lrg mawar 2 kg berjuntai bestari....... walaupun tiada sesiapa lg dirumah ni..... ade yg dah abes study, ade yg blk kampung, tp bile petang2 mcmni, aku tiba2 terasa sayu, teringat kembali kenangan masa ramai2 dulu, sorang-sorang dah abes, lepas ni rumah ni tinggal efat dgn hery je........huhu.

Bile aku duduk sorang2 ni aku terkenang pekara dulu, saat rumah ni riuh rendah dgn gelak ketawa dan gurau senda, tp sekarang semuanye dah berubah, semuanye tinggal kenangan, sangat berat aku nak tinggalkan rumah ni, rumah ni bg aku lain mcm ckit berbanding rumah2 yg aku sewa sebelum ni....sini terlalu byk kenangan.....kdg2 duduk sorang2 ni terngiang2 suara2 riuh rendah, terngiang2 suara sesorang memanggil aku dr luar rumah.....huhu...

Marah,gaduh,gelak ketawa,sedih,nangis,gurau, sume ade kat rumah ni......terlalu byk yg aku tak boleh aku lupekan......bile aku keluar ke kedai....org kg ni tanya aku kenapa tak blk lg....huhu....aku cume nak berseorangan di sini....mengimbau kenangan lalu......aku takut jika aku tinggalkan rumah ni, kg ni....segala kenangan besama kwn2 akan hilang, segala kenangan bersama si dia akan lenyap begitu saja.....jd aku nak bg ruang diri aku utk menikmati sisa2 kenangan tersebut........supaya aku boleh teruskan hidup ni dgn tenang.......

ape yg aku rasa sekarang ni....hanya aku saje....hanya aku saje yg merasainye.....sebab tulah aku masih berada di sini.........sekian terima kasih....

No comments:

Post a Comment